۱۰ مرکز برتر آموزش خلبانی در ایران

 

خلبانی هر چند حرفه‌ای دهان پرکن و جذاب به نظر می رسد اما شاید بهتر است سختی ها و خطرات این حرفه را از زبان یک خلبان شنید تا بتوان در مورد آن قضاوت کرد. خلبان در طول پرواز خود مسئولیت جان صدها مسافر را بر دوش دارد. داشتن توانایی مدیریت بحران و حفظ قوه تعقل و تفکر و خونسردی حتی تا دم مرگ توانایی‌هایی است که یک خلبان به آن نیاز دارد. گرفتن بهترین تصمیم در کوتاه‌ترین زمان با حفظ خونسردی، همان مدیریت عالی بحران است. از همین رو شاید خلبانی یکی از حرفه هایی باشد که برای ورود افراد به آن باید دقت نظر بالایی داشت و همین سبب می شود که شرایط برای ورود افراد علاقه مند به این حرفه سخت تر شود و خلبانی و پرواز به یکی از آرزوی ها و حرفه های دست نیافتنی تبدیل شود.

از این رو در این مقاله سعی شده است ده مرکز آموزش خلبانی ایران معرفی گردد البته در نظر داشته باشید معرفی مراکز مذکور به معنی تایید یا عدم تایید خدمات آنان نیست و این مراکز بر اساس نتایج جست و جو استخراج شده و در این مقاله درج شده اند.

مرکز آموزش خلبانی ایران

با توجه به اهمیت رشته خلبانی در خدمت به جامعه و نقش آن در خودکفایی کشور بر آن شدیم تا آموزشگاهی هدفمند جهت آموزش علوم پرواز با امکاناتی مناسب احداث کنیم. مرکز خلبانی ایران در سال ۲۰۰۸ تاسیس گردید و در زمینه آموزش خلبانی و پرواز شروع به فعالیت کرد. این مرکز مفتخر است که سالانه ده ها خلبان حرفه ای و با دانش بالا به کشور معرفی کند و همانطور که شاهد هستیم چندین خلبان مطرح کشور محصول این مرکز بوده اند. امکانات و تجهیزات به روز مرکز خلبانی ایران و همچنین اساتید مجرب این رشته از جمله جناب آقای محمد عبدالله جانی و جناب آقای مهدی معطری باعث شده اند که این مرکز در ایران و آسیا به عنوان یکی از قطب های آموزش خلبانی و پرواز شناخته شود.

www.iranpilots.com

آرتا كيش

یکی از بزرگترین مدارس خلبانی در خاورمیانه می باشد و یکی از پر سابقه ترین و قدیمی ترین مدارس خلبانی در ایران است.

مرکز آموزش خلبانی آرتاکیش در سال ۱۳۸۱با مجوز از سازمان هواپیمائی کشوری با هدف آموزش نسل جوان با شش فروند هواپیمای آموزشی شروع به کار کرد . و به یاری خداوند متعال تا کنون موفق به آموزش بیش از ۶۰۰ دانشجوی خلبانی و دانشجویان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و دانشجویان هواپیمائی جمهوری اسلامی ایران (هما)در مقاطع مختلف، گردیده است.

مرکز آموزش خلبانی آرتاکیش حال با گسترش مرکز آموزش و توسعه ناوگان پروازی خود از شش فروند به چهارده فروند هواپیمای یک موتوره به دنبال افقهای روشن‌تر در زمینه آموزش خلبانی در خاورمیانه می‌باشد. تعدد دانشجویان فارغ التحصیل و ساعت‌های پرواز آموزشی گواه توانمندی این مرکز در کادر فنی و آموزشی آن می‌باشد.

www.apts.ir

ايران هما

مركز آموزش “هما” يكي از زير مجموعه هاي شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران است كه مسئوليت برگزاري دوره هاي آموزشي كاركنان هواپيمايي را به عهده دارد. اين مركز، با ارائه دوره هاي آموزشي گوناگون و جديد همواره پيشرو در امرآموزش هواپيمايي در ايران بوده است. با بهره گيري از بهترين امكانات آموزشي، مدرسين با تجربه و روش هاي نوين آموزشي دوره هاي آموزشي با بالاترين سطح استانداردهاي بين المللي ارائه مي گردد. دوره هاي آموزشي تخصصي به صورت تئوري و عملي به كليه متقاضيان واجد شرايط ارائه مي گردد. همچنين اين مركز دوره هاي آموزشي تخصصي مورد نياز سايرشركت هاي هوايي را برگزار مي نمايد. به دليل توجه ويژه به امر كيفيت در آموزش، مركز آموزش “هما” همكاري هاي خود را با مراكز مهم و معتبر داخلي و خارجي گسترش داده به طوري كه اين مركز،  اولين مركز آموزشي مورد تأييد ياتا (IATA-ATC) در ايران مي باشد و دوره هاي آموزش مهمانداري و كالاهاي خطرناك را با گواهينامه بين المللي ياتا ارائه مي نمايد.

www.iranair.com

موسسه هوانوردی دانش پرواز ایرسا

موسسه دانش پرواز ایرسا تحت نظارت سازمان هواپیمایی کشوری می باشد كه مسئوليت برگزاري دوره هاي هوانوردی civil را به عهده دارد. اين موسسه ، با هدف ارائه دوره هاي آموزشي گوناگون و جديد پيشرو در امر آموزش هواپيمايي در ايران. با بهره گيري از بهترين امكانات آموزشي، مدرسين با تجربه و روش هاي نوين آموزشي دوره هاي آموزشي با بالاترين سطح استانداردهاي بين المللي ارائه مي گردد. دوره هاي آموزشي تخصصي به صورت تئوري و عملي به كليه متقاضيان واجد شرايط ارائه مي گردد. همچنين اين موسسه آمادگی برگزاری دوره هاي آموزشي تخصصي مورد نياز ساير شركت هاي هوايي را نیز دارد. به دليل توجه ويژه به امر كيفيت در آموزش، موسسه دانش پرواز ایرسا توانسته همكاري هاي خود را با مراكز مهم و معتبر داخلي را نیز گسترش دهد. موسسه دانش پرواز ایرسا به علت داشتن تجیهزات و امکانات آموزشی بسیار قوی می تواند با یک برنامه ریزی متمرکز در طول برنامه پنجم و ششم تبدیل به قطب آموزش های هوایی و هوانوردی منطقه و حتی مطرح در دنیا شود. ایجاد بسترهای مناسب برای کاهش هزینه محصولات شرکت های دانش بنیان ، توسعه بازار برای تداوم کسب و کار و همچنین ارائه آموزش های مناسب جهت اخذ استانداردهای هوایی جهان را از جمله اهداف کوتاه مدت این مرکز می باشد. حمایت از سازمان های مسئول برای اجرای پروژه های کلان، ایجاد شبکه تخصصی در حوزه هوا و فضا، طراحی و تولید موتورهای توربینی سبک سنگین، طراحی و ساخت سیستم اویونیک و توسعه هوانوردی عمومی از جمله اهداف بلند مدت محسوب می شود.

موسسه آموزشی دانش پرواز ایرسا AIRSA AERONAUTICAL KNOWLEDGE INST با تدریس اساتید برجسته صنعت هوانوردی ایران به صورت مجازی و حضوری از علاقمندان به حوزه های مختلف هوانوردی از قبیل خلبانی، مهمانداری، دیسپچری، تایپ هواپیما، دوره عالی هوانوردی ثبت نام به عمل می‌آورد. همچنین مجموعه ایرسا تخفیف ویژه‌ای را برای کارکنان صنعت هوانوردی در نظر گرفته است.

صفحه اصلی

مرکز معراج

مرکز آموزش خلبانی و علوم هوانوردی معراج موسسه ای کاملاً خصوصی است که در سال ۱۳۸۴ با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با اخذ مجوزهای لازم از سازمان هواپیمایی کشوری ایران با هدف تربیت دانشجویان خلبانی، مهمانداری و کادر پروازی و زمینی مورد نیاز شرکت های هواپیمایی و صنعت حمل و نقل هوایی، براساس استاندارهای سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (ICAO) و سازمان هواپیمایی کشوری ایران تأسیس گردید و هم اکنون دارای مجوز و برگزار کننده دوره های خلبانی PPL ، CPL ، IR ، IP ، ATPL و مهمانداری پایه، تایپ مهمانداری کلیه هواپیماها، معلم مهمانداری و دیسپچر می باشد.

این مرکز دارای بهترین کادر آموزش خلبانی، امکانات منحصر به فرد کمک آموزشی، سیمولاتور و هواپیماهای مجهز به سیستم های ناوبری مدرن می باشد.

محل آموزش های پروازی مرکز آموزش هوانوردی و خلبانی معراج، در فرودگاه خدمات ویژه قزوین در یک آشیانه مستقل ۱۲۵۰ متری با کلیه امکانات فنی و آموزش های مورد نیاز می باشد.

محل آموزش های زمینی (Ground School) و سیمولاتورهای پروازی این شرکت در شهرک اکباتان می باشد.

دفتر مرکزی معراج واقع در تهران، جاده مخصوص کرج، خیابان بیمه ۴، انتهای کوچه یکم هدایتی، پلاک ۴۳، ساختمان معراج می باشد. سایتهای پروازی این شرکت نیز در فرودگاه خدمات ویژه قزوین و فرودگاه بین المللی رشت می باشند.

www.merajaviation.com

پارسیس

مرکز آموزش هوانوردی پارسیس در سال ۸۹ با هدف آموزش وپرورش نیروی انسانی متخصص به همت احمد رحمانی (رییس هیات مدیره) و مرحوم خلبان مجید یوسفی مهر (مدیرعامل) تاسیس گردید.

 مرکز هوانوردی پارسیس در حال حاضر دارای تعداد ۴۴۶ دانشجو است و از زمان تاسیس تا کنون ۷۳ فارغ التحصیل داشته که نزدیک به ۹۲% آن ها در شرکت های هواپیمایی مسافربری یا به عنوان معلم و استاد پرواز در آموزشگاه های خلبانی مشغول به کار هستند.

www.parsisaviation.com

مركز آموزش مجازی فنون هوائي

مركز آموزش مجازی فنون هوائي تنها مرکز آموزش مجازی علوم هوانوردی در سال ۱۳۹۰  به منظور اشاعه فرهنگ هوانوردي تاسيس گرديد.با توجه به توسعه و پیشرفت تکنولوژی های جدید آموزشی و خصوصاً آموزش از راه دور اين مركز در راستای گسترش فرهنگ هوانوردی به اقصی نقاط کشور و بالا بردن سطح کیفی آموزش های هوانوردی با استفاده از جدید ترین فناوری روز دنیا با مشارکت مرکز آموزش فنون و خدمات هوایی اقدام به راه اندازی دوره های آموزش هوانوردی به صورت مجازی نمود. این دوره ها بصورتONLINE و زنده برگزار میگردد و ضمن استفاده از بهترین اساتید کشور از برترین امکانات وتکنولوژیهای آموزشی در بستر وب استفاده می نماید. توجه به اينکه مركز با در اختيار داشتن امكانات گسترده اي به صورت دائم خدمات آموزشي خود را به علاقمندان ارائه مي نمايد و می تواند خدمات پشتیبانی آموزش مجازی را نیز در اقصی نقاط کشور و خارج از کشور ارائه دهد. 

www.irancatsc.com

دانش پژوهان هوانوردی ۱۱۰

هیئت موسس کاپیتان هومان صالحی شفا خلبان نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و مهندس کرمعلی شیرازی کارشناس مراقبت پرواز سازمان هواپیمایی کشوری ، پس از نائل شدن به درجه بازنشستگی و به دلیل فعالیت های آموزشی پیوسته در دوران خدمت ، تصمیم گرفتند تجارب و اندوخته های دانش هوانوردی را در یک مرکز آموزشی هوانوردی به جوانان علاقمند به این مرز و بوم انتقال دهند . روند رو به رشد سریع صنعت هوانوردی ایجاب می نماید تا فرزندان این سرزمین از این دانش به نحوه شایسته بهره مند شوند. این تفکر هئیت موسس را بر آن داشت تا برابر مقررات و داشتن شرایط لازم از سازمان هواپیمایی کشوری کتبا درخواست تاسیس یک مرکز آموزش هوانوردی را با نام ” موسسه آموزش دانش پژوهان هوانوردی ۱۱۰ ” بنماید. بر اساس درخواست هئیت موسس، کمیته هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری، بررسی های همه جانبه و با در نظر گرفتن کلیه شرایط صلاحیت هئیت موسس را جهت اداره یک مرکز آموزشی هوانوردی مورد تایید قرار داد و رسما طی نامه شماره ۳۲۹/۸۳/۱۵۰ تاریخ ۰۳/۰۹/۱۳۸۱ به سازمان ثبت شرکتها اعلام داشت تا موسسه آموزش دانش پژوهان هوانوردی ۱۱۰ را به ثبت برسانند.

پس از ثبت موسسه آموزش دانش پژوهان هوانوردی ۱۱۰، دفتر نظارت بر شرکتهای حمل و نقل هوایی معاونت حقوقی سازمان هواپیمایی کشوری موافقت اصولی خود را طی نامه شماره ۱۶۶/۸/س/۱۵۰ تاریخ ۰۷/۱۲/۱۳۸۱ به این موسسه اعلام نمودند. در نهایت در تاریخ ۰۶/۰۲/۱۳۸۲ پروانه فعالیت موسسه آموزش دانش پژوهان هوانوردی ۱۱۰ طی نامه شماره ت/۱۵/۸۲۰۱/۰۶/۱/۱۵۱ از طرف سازمان هواپیمایی کشوری به این موسسه اعطاء گردید تا در زمینه های آموزشی زیر فعالیت نمایند.

www.ati-110.com

خلبان پارسی

سایت خلبان پارسی توسط گروهی از دانشجویان خلبانی در تیر ماه ۱۳۸۷ راه اندازی شده است ،این سایت اینترنتی بعنوان اولین سایت تخصصی خلبانان ایران با امکانات منحصر بفرد و بخش های مختلف فعالیت خود را آغاز نموده که هدف آن برداشتن گامی در جهت ارتقاء صنعت هوانوردی کشور عزیزمان ،ایران است.

از جمله بخش های منحصر بفرد این سایت میتوان به قسمت آزمون خلبانی به صورت آنلاین شامل سوالات استاندارد و طبقه بندی شده اشاره کرد که بر طبق استانداردهای سازمان هواپیمایی کشوری به صورت آنلاین برگزار خواهد شد و یا واحد آموزش خلبانی سایت که هدف آن تدریس درس به درس دوره های خلبانی در مقاطع PPL,CPL, IR میباشد و همچنین قسمت های مختلف دیگر مثل اخبار هوانوردی ، آخرین دستاورد های صنعت هوایی ، فروشگاه خلبانی ، بررسی سوانح هوایی و بخش های مختلف،متنوع و مفید دیگری اشاره کرد که این امر تلاشی برای بالا بردن و بروز نمودن سطح دانش خلبانان آینده کشورمان به منظور تربیت جایگزین هایی مناسب برای خلبانان بزرگ و غیور امروز و دیروز این مرز و بوم خواهد بود.

شایان ذکر است راه اندازی این سایت به دو زبان فارسی و انگلیسی جهت مطرح کردن نام صنعت هوایی ایران به جهانیان می باشد.

www.persianaviator.com

بوتیا ماهان

​​مرکز آموزش خلبانی بوتیا ماهان در سال ۱۳۸۱با مجوز از سازمان هواپیمائی کشوری با هدف آموزش نسل جوان با چهار فروند هواپیمای آموزشی شروع به کار کرد . و به یاری خداوند متعال تا کنون موفق به آموزش بیش از ۶۰۰ دانشجوی خلبانی در مقاطع مختلف، گردیده است.

​حال با گسترش مرکز آموزش و توسعه ناوگان پروازی خود از شش فروند به ده فروند هواپیمای یک موتوره به دنبال افقهای روشن‌تر در زمینه آموزش خلبانی در خاورمیانه می‌باشد. تعدد دانشجویان فارغ التحصیل و ساعت‌های پرواز آموزشی گواه توانمندی این مرکز در کادر فنی و آموزشی آن می‌باشد.​

موسسه مدیریت هوانوردی آنا

موسسه مدیریت هوانوردی آنا با توجه به داشتن مدیران توانمند و متخصص به دانش روز هوانوردی با تمرکز بر اجرای دوره‌های تخصصی صنعت هوانوردی، به عنوان یکی از برترین برندهای آموزشی در حیطه مدیریت هوانوردی در کشور شناخته می‌شود. این مرکز متشکل از مدیران متخصص در صنعت هوانوردی و همچنین اعضای هیئت هوانوردی و ارائه خدمات مشاوره و کارشناسی به DBA و MBA علمی دانشگاه‌ها است.

موسسه مدیریت هوانوردی آنا برگزارکننده دوره‌های شرکت‌های هواپیمایی در زمینه‌های مختلف است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *